Başarılı Girişimcilerin 10 Ortak Özelliği


Tüm girişimciler aynı kopya üzerinden yaratılmamışlardır. Farklı eğitim seviyeleri kadar, farklı coğrafi bölgelerden, yetiştirilme şekillerinden, gelir kademelerinden ve sosyal sınıflardan gelirler.

Girişimcilikte çok başarılı olmak için kusursuz bir harita olmamasına rağmen, tutarlı olan bir şey var: Tüm başarılı girişimciler, aşağıdaki 10 özelliğe sahipler.

1.Azim dolu olmak.
Bir girişimci olmak için yola çıktığınızda, bu yolda ilerlerken çok net hedefler belirlemeniz gerekir. İşinizi büyütmek, satışlarınızı artırmak ve yeni çalışanları işe almak için, tüm bunların dahilinde başarıyla gerçekleştirmeniz gereken mikro hedeflerinizin olması gerekir.

Bu tür bir iş yükü ve zorluk, pek çok insanı girişimcilik üzerine bir kariyer yolu izlemekten vazgeçirebilir. Başarılı olmak için en başından itibaren azimli olmak zorundasınız – hatta daha işe başlamadan bile. Eğer bunu başarmak için tamamen azimli olmazsanız, tüm bu yükün altında yıkılma ihtimaliniz oldukça yüksektir.

2. Risk almaktan korkmamak.
En başarılı girişimcilerden bazıları büyük risklere girerler ve bunun karşılığını da oldukça büyük bir şekilde alırlar. Shara Tank’ten (Amerika’daki bir girişim  yarışması TV programı) Barbara Corcoran 1,000$’lık bir krediyi, 5 milyon$’lık bir gayrimenkul işine çevirdi ve sonunda, 2001 yılında bu işi 66 milyon $’a sattı.

Pek çok insan risk kelimesini duyduğunda bunu finansal risk ile ilişkilendirir ancak Corcoran’ın söz konusu olduğu durumda, başlangıçta yapılan finansal yatırım pek de riskli değildi. Risk, bu kadar küçük bir başlangıç sermayesi ile işinin ilerlemesi için elindekilerin yüzde 100’ünü buraya yatırdığında ortaya çıktı. Pek çok kişi çok az bir parayla yeni bir işletme kurmanın olası olmadığını düşünür ancak risk almaktan korkmayanlar, sınırlı fonlama gibi şeyleri bir engel olarak görmezler.

3.Yüksek seviyede kendine güven.
Kendine güvenleri yüksek olan girişimciler, en stresli koşullar altında bile işlerini tamamlarlar. Büyük zorlukların, büyük ödüller getireceğini bilirler. Bu, neredeyse her başarılı girişimcinin, pek çok kişinin bir zorluk olarak değerlendirdiği şeyi bir fırsat olarak görme zihniyetinin aynısıdır. Pek çok kişinin zorluğa odaklandığı durumlarda, başarılı bir girişimci bitiş çizgisine ve sonunda elde edeceği ödüle odaklanır.

4.Öğrenmeye karşı duyulan heves.
Tetikte olmak ve tetikte kalmak zorundasınız ve bunun için de devamlı olarak bir şeyler öğrenmeniz gerekir. Sektörler devamlı olarak değişir ve gelişir – ve sadece devamlı olarak bir şeyler öğrenerek büyüyenler bir adım önde olurlar. Rakipleriniz, her zaman için sizin önünüze geçmek amacıyla tepenize binmeye çalışacaklardır. Her zaman için, bundan sonraki en büyük şeyi gerçekleştireceğini söyleyen başka biri olacaktır.

Devamlı olarak öğrenerek tetikte kalmak sizin onların önlerinde olmanızı sağlar ve önünüze geçmelerine engel olur. Kitap okuyun ve sektör haberlerini okumak için sabahları erken kalkın – devamlı olarak bir şeyler öğrenmek ve yeni bilgileri özümsemek için elinizden gelen her şeyi yapın.

5.Başarısızlığın oyunun bir parçası olduğunu anlamak.
Richard Branson bunu en iyi şekilde ifade etmiş: “Çok az sayıda yeni işletme başarılı olur. İşte yeni bir girişimciyi diğerlerinden ayıran bu başarısızlıkla nasıl baş ettiğidir. Aslında başarısızlık, başarıya giden yoldaki sırlardan biridir, çünkü en iyi fikirler kepenk indirmiş bir işletmenin küllerinden doğar.”

Başarısızlığın girişimci olmanın bir parçası olduğunu anlarsanız, bu başarısızlıkları alır ve öğrendiğiniz deneyimler olarak kullanırsınız. Gerçek dünyada yaşanılan deneyimler, hatta başarısızlık bile, size bir sınıfta öğreneceğinizden çok daha fazla şey öğretir.

6.İşi hakkında tutkulu olmak.
Tutku, ister sıfırdan bir işletme kuruyor olun, ister kanıtlanmış bir başarı geçmişi olan bir internet işini satın alın, başarılı olmak için gerekli olan gücü ve kararlılığınızı kamçılar.

Yaptığınız şeyden bütün yönleriyle zevk almak zorundasınız. Uzun, yorucu günler ve geceler geçireceksiniz ve ilerlediğiniz yolun bazı noktalarında işiniz sizi tüketecek. Eğer yaptığınız işe tamamen tutkuyla bağlı değilseniz, eklenen stres ve engeller omuzlarınızdaki yükü artırır ve en sonunda çökmenize neden olur.

7.Şartlara fazlasıyla uyum göstermek.
Eğer girişimciler her dönemecin ardında ne olduğunu görme yetisine sahip olsalardı, her şey çok daha kolay olurdu – ancak maalesef böyle bir şey söz konusu değil. İyi düşünülmüş bir planınız ve stratejiniz olsa bile her dönemecin ardında sizi bekleyen sürprizler olabilir.

Eğer şartlara son derecede kolay bir şekilde uyum sağlayan biriyseniz, bu sizi herhangi bir duruma hızla tepki vermek konusunda yetenekli kılar. Bu da sizin bir sıkıntı olduğunda bundan kurtulacak şekilde yolunuzu bulmanıza ve uyum sağlayamayanların batacağı ortamlarda gelişip başarılı olmanıza olanak sağlar.

8.Para yönetimini iyi anlamak.
İşletmenizi yeni kuruyor olmanız, bireysel kredi kartlarınızı kullanmanız ya da yatırımcılardan milyon dolarlar almış olmanız fark etmez – mükemmel para yönetimi becerilerine sahip olmaz zorundasınız. Fazla harcama yapmak ya da fonları daha az önemli işlere ayırmak gibi verilen kötü kararlar, hızla işinizi mahvedebilir.

Net bir finansal harita hazırlayın – aylık temel harcamalarınız ve yükümlülükleriniz neler? Aylık olarak “temel” kategorisine girmeyen kalemlere ne kadar para ayırabilirsiniz? Planınıza bağlı kalın ve tüm ortak kurucu ve hissedarların da bu şekilde davrandığından emin olun. Para problemleri, aynı bir evliliği mahvettikleri gibi bir işletmeyi de yok edebilir.

9.İletişim ağı konusunda uzman olmak.
Elinizde büyük bir kartvizit koleksiyonu ve kişi listesi olması sizi iletişim ağı konusunda bir uzman yapmaz. İletişim ağı, gerçekten anlamı olan, değer tabanlı ilişkiler kurmakla ilgilidir – işletmelere fırsatlar sunan ve her iki taraf içinde faydalı uzun süreli ilişkilere yol açan, bu tür ilişkilerdir.

Ben, sadece işime sadece kısa bir süre için yardımcı olan insanlarla değil, aynı zamanda bana gelecekte de yardımcı olma potansiyeli olan insanlarla sürekli olarak iletişim ağı kuruyorum. İletişim ağı kurarken bencil olmayın. Bir ilişkinin sizin için potansiyel olarak faydalı olup olmadığını düşünmeden önce bile her zaman için birine nasıl yardım edebileceğinizi ve değer katabileceğinizi bilmeniz gerekir.

10.Satış ve tanıtım yapma yeteneği.
Eğer ürününüzün ya da hizmetinizin bir probleme nasıl çözüm ürettiğini ifade edemiyorsanız, zorlu bir yolculuk sizi bekliyor demektir. Eğer siz, yani ürün ya da hizmetin yaratıcısı bu ürünü ya da hizmeti açıklayamıyorsa, o zaman kim bunu yapabilir ki?

 

Thomas Smale:  http://www.entrepreneur.com/article/243792’den aktaran http://www.girisimcilerokulu.com/tum-basarili-girisimcilerin-10-ortak-ozelligi/

Güncel İş Ilanları
Güncel Haberler
Güncel Duyurular
Yakın Zamandaki Etkinlikler

Sosyal medayada karmer

Bize Ulaşın

Uludağ Üniversitesi Görükle Kampüsü
Nilüfer - Bursa
(Eğitim Fakültesi B Blok Karşısı, Halk Bankası Yanı)
Telefon : +90 224 2942810
E-Posta : karmer@uludag.edu.tr

Uludağ Üniversitesi

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı - 2017
Metin ULAŞ - (Yazılım)
Coşkun KAZANCI - (Grafik Tasarım)