İstanbul'dan başka bir şehre çiçek göndermek istediğinde, bu alanda web dünyasında bir açık olduğunu fark eden Emre Aydın, 2005 yılında tescil edilen Ciceksepeti.com'un tüm haklarını satın alarak 2006 yılında önceliği İstanbul’a verdi. İlk deposunu İstanbul’da açtı, çiçek hazırlamak ve siparişleri adreslere teslim etmek için çalışanları vardı ve siparişler gelmeye başlamıştı. 2009 yılına kadar depo sayısı ve hizmet verilen iller hızla artmaya başlamıştı. Emre Aydın, daha hızlı büyümek ve kaliteyi kontrol altında tutmak için 2009 yılında almış olduğu kararla depo modelinden vazgeçerek pazar yeri modeline geçiş yapmış ve lokal çiçekçileri ÇiçekSepeti bünyesine katarak CicekSepeti.com u büyütmeyi ve Türkiye’nin en önemli markalarından biri haline getirmeyi başarmıştır.
CicekSepeti.com'u kurarken internet teknolojisini ve yapılabilirliğini araştırıp, ilk web sitesini bizzat kendisi tasarlayıp yayına aldı. Emre Aydın, 2007 yılına kadar bir yandan endüstri mühendisi olarak çalışırken aynı zamanda CicekSepeti.com'u geliştirerek büyüttü.
CicekSepeti.com, Türkiye'de e-ticaret sektörüne yeni bir bakış açısı getirmek, en hızlı ve kolay şekilde ürün gönderimi yapılabilmesini sağlamak hedefiyle kurulurken. Bugün CicekSepeti.com, çiçek ve yenilebilir çiçek kategorilerinin yanı sıra bünyesine kattığı elektronik, ev&yaşam, kişisel bakım, kozmetik, moda, spor&outdoor, hobi, pet shop, takı&aksesuar ve süpermarket gibi farklı kategoriler altında milyonlarca ürünü müşterilerine bir arada sunuyor.
• 20 bin kategoride 15 milyondan fazla ürün,
• 1000in üzerinde anlaşmalı çiçek bayisi,
• 240 Franchise noktası,
• Türkiye dışında 5 ülkede daha faaliyet,
• 500+ aktif çalışan personel, 30.000’den fazla iş ortağı
gibi istatistikler, başarısının özeti durumundadır.
Emre Aydın, kurucusu olduğu CicekSepeti.com’u büyütürken düşük harcama potansiyeline rağmen, maliyetli ve geri dönüşü en yüksek pazarlama olanaklarını araştırarak, o günkü stratejisini buna göre belirlediğini ifade ediyor.
KAYNAKÇA: https://www.ciceksepeti.com/emre-aydin