İş yaşamında doğru iletişim kurmak
Nasıl bir iletişim stratejisi sergilemelisiniz
1- İş iletişiminin 5 kuralı
- İletişim için sebebinizi bilmelisiniz (ne geldiyse başımıza ne için konuştuğunu bilmeyenlerden geldi)
- Ne çok yumuşak ne de çok sert bir dile sahip olun
- Mesajınızı olduğunca basitleştirin, zihinsel olarak en temel tüketici bile anlamalı
- Günümüzün moda olmuş sözcüklerini şirketinize göre uyarlayın
- Karşınızda alanında uzman olan biri olmadığı sürece mesleki jargondan kaçının
2- Verimli, üretken bir diyaloğa sahip olmanın yolu
- İçsel diyalogdan kaçının
- Karşınızdaki kişiyi dikkatli bir şekilde dinleyiniz
- Karşı tarafın size ne söylediğini düşünün ve kendisine hatırlatın
- Sohbetinize katkı sunacak bir şeyler ekleyerek devam edin
3- İkna edici e-posta yazmanın yolu
- Nasıl bir karar alacağınızı bilmelisiniz
- Bu kararın başlangıç için bir sonuç kararıdır
- Bu sonucu destekler argümanlara sahip olmalısınız
- Var olan tartışmalarda destek amaçlı kanıtlar elde etmelisiniz
- Sonucunuzu harekat noktası olarak tekrarlayınız
- Özneyi sonuçta dile getirin ve fayda sağlayın
4- Muhteşem bir sunum hazırlamanın yolu
- Kitleniz için duygusal bir gezinti planlayın (sunum içinde)
- İzleyicilerin duygulanmaları gereken noktaları parmak basın
- Her şeyi basit bir taslak halinde ayarlayın
- Slaytları konu ile alakalı, kısa, basit ve okunur düzenleyin
- Sunumu, duruma göre düzenleyin, değişikliğe gidin ve tekrarlayın
5- Muhteşem bir sunumu izleyiciye aktarmanın yolu
- Konuşurken oturmak yerine sunumu ayakta yapın
- Sunuma başlamadan önce bütün ekipmanı kontrol edin
- Sizi izleyiciye tanıtacak başka birini ayarlayın
- Bir zaman dilimi koyun ve buna saygılı olun
- Ortamı cıvıtacak esprilerden kaçının, komedyenseniz ayrı tabi :)
- İzleyici ile direkt konuşun
- Birden fazla kişi ile göz temasına geçin
6- Bir pazarlığı müzakere etmenin yolu
- Masada ne olduğunu tanımlayın
- Sizin için neyin önemli olup olmadığına karar verin
- Bu şeylerin neden önemli olduğuna dair sebepleriniz olsun
- B planınız olsun ki eliniz sıkışık olmasın
- Karşı tarafın pazarlığı açmasını sağlayın
- Öyle bir teklif sunun ki pazarlıktan ikinizde bir değer elde edin
Kaynak: http://sosyalmedya.co/is-hayatinda-dogru-iletisimi-kurmak-icin-dikkat-etmeniz-gereken-33-nokta/