Dünya Ekonomik Forumu’nun (WEF) internet sitesinde Brian de Haaff tarafından kaleme alınan bir insan kaynakları makalesinde, “iş görüşmelerinde olumsuz sonuca yol açan diyaloglar” üzerinde duruldu. Linkedin işbirliğiyle yapılan çalışmaya göre iş görüşmesine giden adayların asla sormaması gereken 3 soru şöyle sıralandı:
1- Şirketiniz tam olarak ne yapıyor?
Bu soruyu sorarsanız görüşmeye hazırlıksız gittiğiniz anlamına gelir. Görüşmeye gitmeden önce, mutlaka çalışmaya hazırlandığını firmayı iyi bir şekilde tanımanız gerekmektedir.
Yeteneklerinizle o firmaya neler ekleyebileceğinizi anlatabilmeniz için, önce çalışmaya aday olduğunuz firmanın ne yaptığını kesinlikle bilmeniz gerekir.
2- Haftada kaç saat çalışmam lazım?
Bu soru adayın önceliklerinin neler olduğunu belirtir. Oysa iş görüşmesi “o iş için en iyi personel olduğunuzu” kanıtlama mekanıdır. İyi bir çalışan aynı zamanda iyi bir zaman yöneticisidir.
Önceliğinizin “size düşen görevi en iyi bir şekilde yapmak ve yerine getirmek” olduğunu belirtmelisiniz. Çalışma saatlerini sorarsanız eğer, sadece yeteri kadar çalışmaya niyetiniz olduğu kanaatini işvereninize göstermiş olursunuz. Sınıfı geçmek için minimum notu yeterli görmek gibi.
3- Ne zaman ücret artışı yapılır?
Olumsuz sonuç verecek bir başka soru yukarıda ki sorudur. Bunu soran kişinin en önemli motivasyonunun para olduğu anlamı oluşur. Ücret artışı, iyi performanstan sonra gelecek bir adımdır. İyi bir takım arkadaşı ve kendi eşitlerinden daha fazla çalışan bir kişi, bunun neticesinde ücret artışı alacağını kolaylıkla tahmin edebilir.