Chung Ju-Yung

Hyundai


Chung Ju Yung (1915-2001), Kore’nin yıllardır ülkesinin en güçlü chaebol’u veya aile tarafından işletilen holdingi olan Hyundai Grubu’nu kurdu. Chung’un ünlü demir iradesine büyük ölçüde güvenerek yönettiği söylenen kurumsal varlıklar topluluğu, otomobil üreticisi Hyundai’nin yanı sıra büyük inşaat, gemi yapımı ve elektronik sektörlerini içeriyordu. Daha sonraki yıllarda, Chung siyasi hırsları büyüdü. Güney Kore başkanlığına aday oldu.

 

Chung Ju Yung, 25 Kasım 1915’te Kore’nin kuzey kesiminde bulunan Tongchon’da doğdu ve ardından Japonya’ya katıldı. Chung’un doğumu sırasında, Kore beş yıldır sert Japon sömürge yönetimi altındaydı.Kuzey bölgeleri eninde sonunda 1948’de Kuzey Kore gibi komünist egemenliğin altına girecekti. Chung, sekiz kişilik bir ailenin en büyüğüydü ve geçimini toprakta kazanan bir aileydi ve yardım etmek için çalışmak için ilkokuldan sonra eğitimini bırakmak zorunda kaldı.

İki kez kaçmaya çalıştı ve bir demiryolu inşaat sahasında ve bir liman işçisi olarak görev yaptıktan sonra gizlice aile ineğini sattı ve parayla evden kaçtı.

Kore’nin en büyük şehirlerinden biri olan Seul’e yürüdükten sonra, Chung bir pirinç dükkanında bisiklet teslimatçısı olarak bir iş buldu. Sonunda işi krediyle satın aldı.Ancak sert Japon askeri kuralı, Koreliler için iş sahibi olmayı zorlaştırdı. 1940’ta kurduğu küçük bir kamyon ve tamir garajı, aynı sert ekonomik kısıtlamalar altında kaldı.

Savaşın sonunda Japonya Müttefik kuvvetler tarafından yenilmişti ve Kore siyasi ve ekonomik bağımsızlığa hazırlanıyordu. Devam eden büyük bir yeniden yapılanma çabasıyla, Chung otomobil servisinden inşaat endüstrisine geçti ve ülkenin güney yarısında ABD tarafından yönetilen askeri hükümetten birkaç kazançlı erken sözleşme kazandı. Kuzey ve Güney Kore 1950 ve 1953 yılları arasında kendi kontrol eden süper güçlerinin yanında savaşırken, şirketinin büyümesi savaşın patlak vermesinden bir kez daha etkilendi. Savaşın ardından Chung’un Hyundai Engineering and Construction başarılı oldu.

Diğer büyük chaebollerinki gibi, Chung’un Hyundai grubunun servetleri, Güney Kore’nin siyasi seçkinleriyle olan bağları nedeniyle arttı. 1961’de Park Chung Hee yönetiminde bir askeri cunta iktidara geldi ve ertesi yıl Chung’un şirketi Ssoyangang Barajı projesini kazandı.1970 yılında tamamlanan Güney Kore’nin ilk büyük otoyolu olan Kyongbu (Seul-Pusan) Otoyolu’nu da inşa etti. Park, Güney Kore’yi dış yardıma bağımlı olmaktan kurtarmak için sanayileştirmeye kararlıydı.

Chung’un ticari çıkarları genişlemeye devam etti.Bu hükümet politikasıyla 1960’ların sonlarında ülkenin güneydoğu kıyısındaki Ulsan’da bir otomobil üretim tesisi kurdu. Başlangıçta Güney Kore iç pazarı için iki Ford Motor Company modeli üretti.Ancak 1974’te ilk gerçek Hyundai olan Pony’yi tanıttı.

Chung, Hyundai chaebol’unu en büyük 86 şirketi kapsayacak şekilde genişletmeye devam etti. Samsung ve Daewoo gibi diğer en iyi Kore chaebollerinin önünde durmaya çalışan, güçlü iradeli bir iş düşmanı olarak biliniyordu. 1971’de Chung, bir gemi inşa firması kurmak için finansman sağlama umuduyla Londra’nın saygın Barclays evinden bankacılarla bir araya geldi.

Chung’un diğer tüm girişimlerinde olduğu gibi, Hyundai Heavy Industries başarılı oldu ve 30 yıl içinde dünyanın en büyük ticari gemi üreticisi haline geldi.

1980’lerin başında, Samsung’un elektronik pazarındaki hakimiyetinden endişe duyan Chung, kısa süre sonra bilgisayarlar için yarı iletken çip üreticisi olarak gelişen Hyundai Electronics’i piyasaya sürdü. Tycoon’un müthiş iş becerileri, ona Güney Kore’nin Olimpiyat İhale Komitesi başkanlığı görevine getirildi ve Güney Kore’nin 1988 Yaz Oyunlarına ev sahipliği yapmak için kazanan teklifinin hazırlanmasında etkili oldu. Uluslararası spor etkinliği, küçük, aşırı kalabalık ulusun imajında ​​bir dönüm noktasıydı.

Üst düzey yönetici olan oğulları ile günlük kahvaltı toplantıları sabah 5:30’da yapılıyordu, ancak Chung çoğu zaman saatler öncesinden uyanıktı.

Financial Times , Hyundai şefinin “yayılmakta olan endüstriyel imparatorluğunu Konfüçyüsçü bir patriğe yakışan demir bir elle yönetti” diye açıkladı.

Yazar John Burton. “Kül tablası fırlattığı ve hoşuna gitmeyen yöneticilere tokat attığı söylendi.” Hyundai’nin hem otomobil üretimi hem de gemi inşa endişeleri Ulsan’daydı ve sonunda gayri resmi olarak “Hyundai Şehri” olarak tanındı. Zamanla, Kore ekonomisinin tüm sektörlerinde Chung’un markasının hakimiyetini gözlemleyen eleştirmenler tarafından Güney Kore’nin kendisi bile “Hyundai Cumhuriyeti” olarak adlandırılacaktı. Hyundai adı Güney Kore’nin her yerinde görünüyordu.

KAYNAKÇA: https://www.lincheap.com/chung-ju-yung-kimdir-hayati-ve-biyografisi/

 
Güncel İş Ilanları
Güncel Haberler
Güncel Duyurular
Yakın Zamandaki Etkinlikler

Sosyal medayada karmer

Bize Ulaşın

Bursa Uludağ Üniversitesi Görükle Kampüsü
Nilüfer - Bursa
(Eğitim Fakültesi B Blok Karşısı, Halk Bankası Yanı)
Telefon : +90 224 2942810-13
E-Posta : karmer@uludag.edu.tr

Uludağ Üniversitesi

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı - 2025
Metin ULAŞ - (Yazılım)
Coşkun KAZANCI - (Grafik Tasarım)